Medjugorje

CHORWACJA

 

Chorwacja (8 dni, autokar) 23-30.08.2014

 

 

1 DZIEŃ: Wylot z Warszawy. Zbiórka uczestników w Warszawie o godz. 7.00.Wyjazd o godz. 7.30. Przejazd na obiadokolację i nocleg do Czech.

2  DZIEŃ: Śniadanie. Przejazd przez Czechy, Austrię, Słowenię i Chorwację do Medjugorie. W czasie podróży przerwy co blisko 3–4 godz. W tym dniu nie ma obiadokolacji. Planowany przyjazd do Medjugorie w późnych godzinach wieczornych.

3 DZIEŃ: MEDJUGORIE Śniadanie. Pobyt w Medjugorie m.in. Droga Krzyżowa na Górę Kriżewac, Góra Objawień w Podbrdo. Obiadokolacja.

4 DZIEŃ: MOSTAR. Po śniadaniu przejazd do malowniczego Mostaru słynącego m.in. z XVI-wiecznego kamiennego Starego Mostu. Spacer po Starym Mieście, czas wolny. Powrót do Medjugorie. Obiadokolacja i nocleg.

5 DZIEŃ: DUBROWNIK. Śniadanie. Przejazd do Dubrownika – „Perły Adriatyku” – malowniczo położnego miasta, o wspaniałym klimacie, pełnego zabytków i niezwykłych uliczek. Obiadokolacja i nocleg w Chorwacji.

6 DZIEŃ: SPLIT–PLITWICE.. Śniadanie. Wyjazd do Splitu – zwiedzanie miasta portowego, w którym doskonale zachował się Pałac Dioklecjana. Przejazd do Plitwic – zwiedzanie Chorwackiego Parku Narodowego (16 jezior połączonych 92 wodospadami). Obiadokolacja i nocleg w Chorwacji.

7 DZIEŃ: MARIA BISTRICA–LUDBREG. Śniadanie. Przejazd do Narodowego Sanktuarium Chorwacji Maria Bistrica, a następnie postój w Sanktuarium Cudu Eucharystycznego w Ludbreg. Przejazd do Czech na obiadokolację i nocleg.

8 DZIEŃ: Śniadanie. Wyjazd w drogę powrotną do Polski. Wieczorem przyjazd do Warszawy.

 

PROGRAM RAMOWY. KOLEJNOŚĆ ZWIEDZANIA MOŻE ULEC ZMIANIE.

 

Cena: 1690 PLN

 

Dodatkowe informacje

 

Cena zawiera: rzejazd autokarem; 7 noclegów w hotelach lub pensjonatach 2* (pokoje 2-, 3-osobowe); 7 śniadań kontynentalnych i 6 obiadokolacji; opiekę pilota; ubezpieczenie KL i NNW; podatek VAT.

 

Cena nie zawiera: biletów wstępu i lokalnych przewodników – około 45EUR/os. (płatne na miejscu); napojów do obiadokolacji; dodatkowego ubezpieczenia kosztów rezygnacji (3% lub 8% ceny); dopłaty do pokoju jednoosobowego (650PLN); wydatków osobistych

 

Dodatkowe informacje dotyczące  Parafialnej Pielgrzymki do Chorwacji (Medjugorie)

w dn. 23 - 30 sierpnia 2014 roku. Autokar.

Organizatorem pielgrzymki jest Franciszkańskie Biuro Turystyczno – Pielgrzymkowe PATRON. Ks. Paweł Conder, wikariusz Parafii NMP Matki Kościoła w Warszawie, jedynie zbiera grupę. Wszelkie dokumenty oraz umowę na zorganizowanie imprezy każdy uczestnik podpisuje indywidualnie z Biurem. Dokumenty: „Umowę – Zgłoszenie” oraz „Warunki uczestnictwa” otrzymamy od ks. Pawła Condera, przy wstępnym zapisaniu się na listę. W przypadku otrzymania dokumentów drogą mailową, „Warunki uczestnictwa” drukujemy obustronnie na jednej kartce. Podpisane dokumenty i zaliczkę przekazujemy ks. Pawłowi. Ofertę Biura i cennik można sprawdzić na stronie internetowej Biura.

Pielgrzymka dojdzie do skutku, gdy zbierze się minimum 45 osób.

Dobrze jest jechać z kimś znajomym, że względu na rozlokowanie w pokojach hotelowych i w autokarze. Pokoje są tylko dwuosobowe (ostatecznie trzyosobowe). Pokój jednoosobowy za dopłatą 650 zł.

Proszę zwrócić uwagę, że drugiego dnia, ze względu na długi przejazd i przyjazd do Medjugorie w późnych godzinach wieczornych - NIE MA KOLACJI!!! WARTO ZABRAĆ ZE SOBĄ JAKIŚ PROWIANT.

Jeśli chodzi o program do Chorwacji (gdzie jest m.in. Chorwacjia i Bośnia z Hercegowiną) to sugerujemy aby pielgrzymi mieli ze sobą paszport. Paszport jest bardziej jednoznacznym dokumentem, gdy wyjeżdżamy poza UE czy strefę Schengen. Niemniej jednak jest dopuszczone podróżowanie do tych krajów z dowodem osobistym (przekroczy się na nim ich granice). Niezależnie od rodzaju dokumentu, musi on być ważny minimum 3 miesiące od powrotu do Polski.

Poniżej znajdziemy wskazówki dotyczące przekraczania granicy Chorwackiej i Bośniackiej (wyciąg ze strony Ministerstwa Spraw Zagranicznych):

Chorwacja: „Od 1 lipca 2013 roku Republika Chorwacji jest członkiem Unii Europejskiej. Obywatele polscy mogą wjeżdżać i przebywać w Chorwacji bez wiz do 90 dni w okresie półrocznym. (…) Kontrole graniczne wciąż będą się odbywać, ponieważ Chorwacja nie jest jeszcze członkiem Strefy Schengen ale na wszystkich przejściach granicznych zostaną uruchomione oddzielne punkty odprawy dla obywateli krajów członkowskich UE. Nie będzie już za to kontroli celnych. Przekraczanie granicy chorwackiej odbywa się na podstawie paszportu lub dowodu osobistego (zarówno dorośli, jak i dzieci). Przy wjeździe nie ma szczególnych wymogów dotyczących okresu ważności ww. dokumentów, jednakże nie może być on krótszy niż dozwolony okres pobytu (tj. 90 dni). Przed wyjazdem zalecamy sprawdzanie ważności wszystkich dokumentów (…). Przypominamy, że dokumenty wcześniej zgłoszone jako utracone nie mogą po ich ewentualnym znalezieniu być ponownie wykorzystane. Grozi to przykrymi konsekwencjami, z aresztowaniem włącznie.”

Bośnia i Hercegowina: „Obywatele UE mogą przekraczać granicę bośniacką także na podstawie dowodów osobistych. Turyści legitymujący się w Bośni i Hercegowinie tylko dowodem osobistym mogą spotkać się jednak z innymi problemami lub utrudnieniami, np. przy korzystaniu z bezpłatnej opieki medycznej w nagłych przypadkach, z usług niektórych banków, poczty czy Western Union. W przypadku przekraczania granicy na dowodzie osobistym należy się upewnić, że legitymujemy się WAŻNYM dokumentem tj. - data jego ważności jest dłuższa od okresu planowanego pobytu (generalna zasada - min. 3 mies.) oraz, że dokument nie był uprzednio zgłoszony jako zagubiony lub ukradziony, ponieważ, automatycznie figuruje on na liście INTERPOLU i przy kontroli granicznej może zostać odebrany.”

Każdy uczestnik może sobie również wykupić dodatkowe ubezpieczenie kosztów rezygnacji. Gdyby któryś z pielgrzymów musiał z powodów losowych zrezygnować z pielgrzymki przed wyjazdem, to może później dochodzić zwrotu części poniesionych kosztów tej rezygnacji. Przez powód losowy rozumie się sytuację nie do przewidzenia wcześniej np. choroba (ale nie przewlekła, o której się wcześniej wiedziało!) osobista lub bliskiego członka rodziny, pożar domu, udział w sytuacji związanej z policją itp. Koszt takiego ubezpieczenia: 3% ceny wyjazdu (50,7zł.) w PLN, (lub 8% ceny (135,2zł.) - jeżeli przyczyną losową ma być również zachorowanie związane z posiadaną chorobą przewlekłą). Warunek: należy się na nie zdecydować w momencie wpłacania zaliczki - tzn. opłacić zaliczkę (700 PLN + to ubezpieczenie! Razem z podpisywaniem umowy! Później nie można go już dokupić. Opłaty za ubezpieczenie kosztów rezygnacji nie można zaokrąglać. Szczegóły ubezpieczeń znajdują się na stornie internetowej Biura w zakładce ubezpieczenia (Kontynenty AXA). Każdy z uczestników pielgrzymki w ramach pakietu jest ubezpieczony w towarzystwie AXA od: - kosztów leczenia KL,  następstw nieszczęśliwych wypadków NNW. Jeżeli zajdzie potrzeba pomocy lekarskiej i koszty będą poniżej 100 Euro, uczestnik pokrywa je sam. Po powrocie do Polski ubezpieczyciel, na podstawie faktur zwraca poniesione koszty. Jeżeli pomoc lekarska kosztuje więcej - opłata za nią jest uruchamiana z polisy ubezpieczeniowej

W sytuacji gdy zbierze się grupa, minimum 45 osób, zorganizowane będzie spotkanie z uczestnikami w sali parafialnej, ok. 2 tygodni przed wyjazdem, by przedstawić program i odpowiedzieć na wszystkie pytania. Wtedy także zostaną podane godziny zbiórki i wyjazdu sprzed naszego kościoła.

Oczywiście mile widziane są także osoby spoza naszej Parafii.

Listę uczestników musimy zamknąć do połowy maja. W tym czasie także należy wpłacić u ks. Pawła pierwszą ratę – zaliczkę w wysokości 700 PLN i podpisać umowę – zgłoszenie oraz „Warunki Uczestnictwa”. Resztę  przed wyjazdem – do połowy lipca. Kwotę 45 EURO zabieramy ze sobą i wpłacamy przewodnikowi na miejscu.

 

Franciszkańskie Biuro Turystyczno-Pielgrzymkowe Patron

00-225 Warszawa, ul. Zakroczymska 1, tel. +48 22 635 97 75, faks +48 22 635 04 91

e-mail: biuro@patrontravel.pl , www.patrontravel.pl

 

Informacje: ks. Paweł Conder

pawel.conder@op.pl

tel. 602 404 399